Svou premiérovou sezónu má za sebou závodní seriál «ADAC Junior Cup powered by KTM».
I letos čeká na nejlepší teenagery prémiová částka v hodnotě 50 000 Euro, kterou společně zaplatí KTM a ADAC.
2014 se na startovní rošt poprvé postavili mladí jezdci v seriálu ADAC Junior Cup powered by KTM se čtyřtaktními motocykly rakouské továrny. Po první sezóně se ukázalo, že to byl také skvělý podnikatelský úspěch, neboť z USA, Anglie, Finska, Nizozemí a Mexika přišly do Mattighofenu objednávky na celkem 235 motocyklů typu KTM RC 390 Cup. A dokonce vznikly dle tohoto vzoru také další závodní seriály.
“Já sám jsem ještě závodil v ADAC Junior Cupu s motocyklem Aprilia 125ccm . Dnes se ale v každé kubatuře MS přešlo na čtyřtakty. A tak jsem přesvědčen o tom, že i v mládežnických závodech je nutné jít stejným směrem”, říká Philipp Öttl, který včera při testech IRTA Moto3 ve Valencii zajel absolutně nejlepší čas a hned dodal: “Pro mladé jezdce je jednodušší jezdit se čtyřtakty, než s dvoutakty. Takže mládežnické motocyklové závodění bude jistější, a zároveň pro nastupující generaci vše jednodušší”.
Öttl sám závodil rok v ADAC Junior Cupu a potom další rok se zúčastnil v kubatuře 125ccm šampionátu IDM a také paralelně i v Red Bull MotoGP Rookies Cupu.
Také jeho krajan a ex-pilot Dario Giuseppetti je přesvědčen, že změna k KTM byla důležitým krokem: “Změna z dvoutaktů na čtyřtakty byla hodně důležitá. Základní báze motocyklu RC 390 Cup je pro mladé piloty velmi důležitá, aby získali sebedůvěru. Mluvíme o mladých jezdcích mezi 13 až 15 lety a pro ně je tento druh motocyklu ideální. Jsem přesvědčen o tom, že u nás v ADAC se mladí jezdci připraví lépe na své další závodění, než v jiných závodních sériích”, říká zkušený Berlíňan.
29letý jezdec má na svém kontě zkušenosti z ADAC Junior Cupu, šampionátu IDM, mistrovství Evropy a mistrovství světa: “Tom Lüthi, Dominique Aegerter a další německy mluvící piloti, kteří dnes závodí v Grand Prix, rovněž udělali své první krůčky v ADAC Junior Cupu a to pro ně byl velmi dobrý začátek. Peněžní náklady nejsou zas tak velké a sám se naopak naučíš všechny důležité věci, potřebné k tomu, aby jsi mohl pokračovat v závodění. Samozřejmě nebudeš schopen po jednom nebo dvou rocích závodit ve špičce MS-Moto3, ale naučíš se v každém závodě odevzdat ze sebe úplně všechno”, je přesvědčen syn berlínského kavárníka Dario Giuseppetti.