Historie

Jirka Mrkývka mezi nejlepšími piloty historie WSBK

23 Pro , 2015  

Ačkoliv od posledního startu Jiřího Mrkývky v seriálu MS-Superbike (23. července 2006) už nějaký ten <pátek› uplynul, tak brněnskému jezdci stále v patří v historickém přehledu počtu startů v WSBK místo mezi 32 nejlepšími jezdci o které se dělí se současným továrním pilotem MV Agusty Leonem Camierem z Velké Británie.

V období od 30. června 1996 až do 23. července 2006 se postavil Jiří Mrkývka celkem 133x na start závodů WSBK, přičemž to bylo vždy za rodinný tým JM Superbike Team.

Tento tým vedený jeho otcem byl prvním a do současné doby stále zůstává jediným stabilním českým týmem v historii závodů WSBK.

Začátek kariéry absolvoval s motocykly Kawasaki ZXR750 – 2 starty (pneumatiky Dunlop), potom přešel na bike Honda RC45 – 32 startů (Dunlop – 14 a Michelin – 18), Následovala dlouhodobá éra Ducati: Nejdříve Ducati 916 – 22 startů, potom Ducati 996 – 22 startů, dále Ducati 996 RS – 21 startů (vše s pneu Michelin). Ovšem i s Ducati 996 RS pokračoval «Mrkva23» – 15 startů – s Dunlopy, aby s nimi závodil s motocyklem konfigurace Ducati 998 RS na pneu Pirelli. Svou dlouholetou kariéru pak uzavřel s bikem Ducati 999 RS – 9 startů – (Pirelli).

Skoro celou svou kariéru bylo jeho jméno spojeno se startovním číslem #23, ale nebylo tomu vždy tak: Ze samotného začátku kariéry vozil v WSBK na kapotě #33 (2 starty), pak #52 (2), #56 (2), #65 (2), #61 (4), #68 (2) a #57 (2). Následovala éra s číslem #50 (18), aby se od Kyalami 1999 přeorientoval na #23 a s ním jezdil až do konce své kariéry.

Celou tabulku a historii počtu startů si můžete přečíst zde.

By