Druhou zastávkou ME kubatury Moto2 je Barcelona, kde se pojede na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya a českým zástupcem je Brňák Jiří Mrkývka z týmu Willirace, který se při svém premiéře v této kubatuře umístil v Top-15.
Ahoj Jirko, tento týden tě čeká druhý závod CEV Moto2 v Barceloně. Napřed se ale vrátíme zpátky do Albacete. Jak s odstupem hodnotíš tvůj první závod?
„Na víkend v Barceloně se samozřejmě těším. Čekají mě dva dlouhé závody v jeden den, na které se snažím co nejlépe připravit fyzicky, abych odjel stejně druhý závod jako ten první. Závod v Albacete hodnotím určitě pozitivně. Celý víkend byl jen na mokru kromě WU, a závodu, takže jsme s týmem neměli žádné data a já neměl vůbec nakrouženo na suché trati. Do závodu jsme zvolili špatnou směs gumy, které se zničila v půlce závodu a nebylo možné tak tahat. Ale jsem rád že už mám svůj první bod z ME, takže závod pro nás byl určitě pozitivní.“
V čem je speciál Moto2 jiný, než tvoje předchozí motorka?
„Kalex je už závodní motorka. Tím myslím, že je daleko tvrdší a lehčí, a to jde znát na trati. Daleko lépe se s ní zatáčí a překlapává v šikanách. Má lepší akceleraci, protože je lehčí. Nikdy v životě jsem si nemyslel, že driftovat s motorkou do zatáčky je tak jednoduché jako s touto. Dá se říct, že to jde samo. Podle prvních pocitu to má zatím všechny plusy a jede se mi na tom lépe než na Kawasaki.“
Co jste se rozhodli vyladit do dalšího závodu? Přizpůsobil jsi třeba nějak trénink?
„Momentálně trénuji jednou týdně i dvakrát na motardu na Brněnském okruhu. Ještě chodím třikrát týdne cvičit, abych si udržel kondici.“
Podle předpovědi to vypadá, že v Barceloně bude sucho. Vyhovuje ti to více, než déšť?
„Určitě mě vyhovuje jako většině sucho. Motorka je vždy v klidu a nic mě nerozhodí a vím většinou co čekat. Na mokru mi to sice jde a je to větší adrenalin, ale na suchu mě to baví víc.
V Barceloně už jsi na motorce někdy jel?
“V Barceloně jsem ještě nikdy nebyl, takže to pro mě bude nový okruh jako většina. Barcelona se mi strašně líbí a moc se těším.„
Jak jste si sedli tým jako celek?
“S týmem jsme si sedli určitě dobře. Je to pro všechny zase něco nového, tak se musíme všechno naučit a všemu porozumět.„
Je pro tebe nové to, že musíš spolupracovat se specialistem na data? Jak si rozumíte?
“Je to pro mě novinka a zatím se to učím. Musím se naučit více popsat pocity z tréninku z pohledu motorky a s telemetrikem si určitě rozumíme a ví co chci vždy říct. S angličtinou nemáme ani jeden problém, takže stačí jen abych to více popsal a bude to super.„
Ptá se tě na to asi každý, ale jaké jsou do letošní sezóny cíle?
“Zatím si nedávám žádné větší cíle. V prvním závodě jsem chtěl dojet do 15 místa což se mi povedlo tak bych chtěl i toto zopakovat v Barceloně. Je to pro mě nová sezóna, takže si velké cíle nedávám teď.„
Chtěl bys někomu poděkovat?
“Určitě bych chtěl nejvíc poděkovat šéfovi týmu Honzovi Šebkovi, který mi toto vše umožnil a jsem za to moc vděčný. Dík patří i sponzorům především Jet Investment, který mi také dost pomáhá a samozřejmě i rodině a přítelkyni, kteří mě dodávají sebevědomí a podporuji mě.“
FIM CEV Moto2 European Championship 2017 – stav šampionátu
01- Hafizh Syahrin – Petronas Raceline Malaysia – KALEX Moto2 – 25 bodů
02- Hector Garzo – Team Wimu CNS – Tech 3 Mistral 610 – 20
03- Augusto Fernandez – EasyRace Moto2 Team – Suter MMX2 – 16
04- Steven Odendaal – NTS Sportscode T.Pro – NTS NH6 – 13
05- Eric Granado – Promoracing – KALEX Moto2 – 11
06- Dimas Ekky Pratama – Astra Honda – KALEX Moto2 – 10
07- Marcel Brenner – H43 Team Nobby – KALEX Moto2 – 9
08- Joe Roberts – AGR Team – KALEX Moto2 – 8
09- Federico Fuligni – Forward Junior Team – KALEX Moto2 – 7
10- Jayson Uribe – AGR Team – KALEX Moto2 – 6
11- Lukas Tulovic – Forward Junior Team – KALEX Moto2 – 5
12- Hiroki Ono – NTS Sportscode T.Pro – NTS NH6 – 4
13- Oscar Gutierrez – Team Stratos – Ariane2 – 3
14- Xavi Cardelus – Team Stylobike – KALEX Moto2 – 2
15- Jirka Mrkývka – Willi Race Racing Team – KALEX Moto2 – 1